Things i've learned..

Jag har lärt mig lite saker i  Norrköping. Faktiskt. :thumbup:
  • I Norrköping [alltså på östgötska] heter det dääää istället för det!
  • När man ska gå säger man: Jag ska dra mig! istället för att bara säga: Jag ska dra!
  • De säger GLOUB istället för Glob.
  • Här säger vi klackaskor där säger de klackskor.
  • De säger Lakrits, vi[/jag] säger Lackris.
haha, det var några saker! :P hihi!

de två östgöts-talande peepsen och så jag
[Aka Josefin, Therese & Jag. ]

Meddelanden
Postat av: Josefin :')

HAHAHAHA, känner mig träffad på ska dra mig och dää men VEM säger GLOUB :D HAHA <3

2010-08-17 @ 19:52:12
URL: http://lekandur.blogg.se/mittlivibilder

Skicka ett meddelande här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0